Perşembe, Mart 28

Antalya İli Kemer ilçesi Yanartaş Efsanesi ve Resimleri

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kemer Yanartaş

Antalya’nın Kemer ilçesinden yaklaşık olarak 35 km. uzaklıkta Çıralı ve Olimpos’un tepelerinde 230 metre yükseklikte bulunan, sonsuz ateşler olarak bilinen ve doğal bir ateş kaynağına sahip Yanartaş, doğal güzellikleriyle beraber, Antalya’nın Kemer ilçesinde mutlak olarak görülmesi gereken en önemli tatil yerlerinden biridir.
Çıralı girişinde bulunan köprüyü geçtikten hemen sonra sol tarafa doğru pansiyonlar ve portakal bahçeleri bulunduğu alanı geçtikten sonra karşınıza çıkan yolun, 3,5 km. ardından turistleri Yanartaş’a götürmektedir. Ören yeri girişinin çam ormanları gölgesinde son derece güzel bir manzara sunmaktadır.
Buradan sonra Yanartaş’a az eğimli patika yollarını takip ederek yaklaşık olarak yarım saat sonra ulaşabilirsiniz. Yanartaş’a tırmanma anında ara sıra bir mola vererek, yukarıdan kalabalık sahilin ve doğanın muhteşem manzarasını seyredebilme şansınız vardır. Yanartaş’a çıktığınızda ise, sizi, muhteşem doğa güzellikleri ve birbirinden garip yanan taşlar beklemektedir.

Kemer Yanartaş Efsanesi

Likya’nın antik kenti olarak bilinen Kimera (Chimaera)’nın yeraltından çıkmakta olan ateşin kutsal olarak sayılması Homeros metinlerine dayanmaktadır. Bilinen efsaneye göre, Kimera adlı aslan, yılan ve keçi karışımı üç kafalı canavarın soludukça ağzından ateş püskürmektedir. Döneminin Likya Kral olarak bilinenı genç Bellophontes’i canavarı katil etmesi için göndermektedir ve genç, kanatlı atı olan Pegasos’u da alarak beraber, bu görevde başarılı olur. Kimera ise saldırıya geçmek nedeniyle havalandığında Bellophontes mızrağı canavara saplamaktadır ve yerin yedi kat dibine gömer. Kimera da, o günden beridir, bu günümüze kadar durmadan buradan ateş çıkarmaya devam etmemektedir.

Bilim İnsanları Ne Diyor?

Bölgede incelemeler yapan akademisyenler kendiliğinden yanan ateşindoğalgaz sızıntısı sonucu meydana geldiğini belirtiyor. “Bu bölgede doğalgaz emaresi varmış ve antik dönemlerde yıldırımların, şimşeklerin etkisiyle belki o dönemlerdeki insanların etkisiyle yanmaya başlamış. Tabi bu ateş bu bölgede çok önemli bir doğalgaz sızıntısının olduğunu gösteriyor. Bu, büyük olasılıkla yer altındaki bir doğalgaz yatağından yeryüzüne sızan gazın oluşturduğu bir sızıntı. Yer altındaki doğalgaz, basınçlı halde yatağından kayaların çatlakları boyunca sızarak yüzeye kadar ulaşıyor. Bu şekilde ateş olarak görebiliyoruz” diyorlar.

BUNA DA BAKIN...  Antalya'nın En Gözde Tarihi Yerlerinden Biri Kaleiçi

Yanartaş’a Nasıl Gidilir?

Çıralı’nın girişinde bulunan köprüyü geçtikten hemen sonra sol tarafa doğru uzanan pansiyonların ve portakal bahçelerinin bulunduğu alanı geçtikten hemen sonraki yol, 3,5 km. sonra, Yanartaş’a götürür. Çıralı bölgesine geldikten sonra aracınızı park edip 800 metre kadar bir doğa yürüyüşü yapacaksınız. Bu yürüyüşün ardından ise dünyanın en güzel karelerinden biri ile karşılaşacaksınız. Bölgeye adım attığınızda karşınızda içerisinden doğal olarak çıkan ateşleri görebileceksiniz. Yolunuz Antalya İlinden geçiyorsa Yanartaş’ı ziyaret etmenizi öneririz.